آخرین نماز جمعه ی فصل بهار 98 شهرستان شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 115
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 391
:: بازدید ماه : 8080
:: بازدید سال : 20769
:: بازدید کلی : 297907
نویسنده : عباس کرم الهی
جمعه 31 خرداد 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 13 روز جمعه 31 خردادماه 1398 هم زمان با سالروز غزوه ی خندق ، سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای ؛ نماز جمعه ی شهرستان شوش به امامت آیت الله  سید محمد امام در مصلی این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تفقوای الهی ، همچون هفته ی گذشته خطبه ی اول را به حضرت امام علی(ع) وفادارترین و شجاع ترین یار پیامبر اکرم(ص) در جنگ احد اختصاص داد و گفت : در ابتدا پرچم سپاه اسلام به دست مصعب بن عمیر، از بزرگان مهاجران بود؛ وقتی مصعب بن عمیر به شهادت رسید، رسول خدا پرچم را به دست حضرت امام علی(ع) داد. هنگامی که جنگ در روز احد شدت گرفت، رسول خدا (ص) زیر پرچم انصار مستقر شد و به امام علی(ع) پیام فرستاد که پرچم را جلو ببرد. علی به پیش تاخت و فرمود « من شکافنده و ویران کننده سپاه دشمن (اباالفصم) هستم»؛ در این هنگام ابوسعد بن ابی طلحه، حامل پرچم مشرکین، ندا داد: یا اباالفصم! آیا به مبارزه می‌‌آیی؟ علی(ع) فرمود: «آری». پس به نبرد با یکدیگر پرداختند و بینشان دو ضربه رد و بدل شد و سپس علی بر وی ضربتی زد که در اثر آن ابوسعد بر زمین افتاد؛ اما ناگهان علی(ع) روی از وی برگرداند و او را نکشت. افرادی که شاهد ماجرا بودند به امام علی(ع) گفتند: چرا کار وی را یکسره نکردی و او را به قتل نرساندی؟ فرمود: «او لباسش را کنار زد و برای فرار از کشته شدن کشف عورت کرد و من فهمیدم که خداوند وی را به قتل خواهد رساند . »

وی افزود : ماندن امام علی (ع) در کنار رسول خدا (ص) در چنین موقعیتی از یک سو نشان دهنده ی ملازمت همیشگی وی با پیامبر (ص) است که حتی در شرایطی که بزرگان اصحاب از ترس جان خود پا به فرار گذاشته بودند علی (ع) در سخت‌ترین شرایط، در کنار پیامبر ماند و به دفاع از وی پرداخت. از طرف دیگر، ماندن امام علی (ع) در کنار پیامبر (ص) در میدان نبرد در شرایطی که جز خودش و یک یا دو نفر دیگر کسی همراه پیامبر (ص) نبوده، یک جنگ تمام عیار را برای حفاظت از جان پیامبر (ص) ایجاب می‌‌کند. به خاطر همین مبارزه سنگین بوده که در حدیثی آمده که وقتی امیر المومنین (ع) به نزد صدیقه کبری (س) بازگشت، شمشیرش خمیده شده بود.

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در اولین بخش از خطبه ی دوم به روز اصناف اشاره کرد و خاطر نشان نمود : اول تیرماه هر سال، روز اصناف نام گزاری شده است که البته دایره ی گسترده ای دارد و شامل انواع «شغل ها و حرفه ها» می شود.

وی افزود : کاسبان ما در طول تاریخ  چه قبل از انقلاب و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی  ایستادگی و مقاومت خود را ثابت کرده اند ؛ همین کسبه و بازاریان قبل از انقلاب به مدت یک سال  به جز مغازه هایی که مایحتاج روزمره ی زندگی را می فروختند به طور کلی تعطیل کردند تا از نظر اقتصادی ضربه ی سختی به رژیم طاغوت وارد کنند . و اتکا  حوزه های علمیه به اصناف و مردم است از« مراجع تقلید گرفته  تا اساتید ، علما و طلاب » هیچگونه وابستگی  به دولت ها نداشته اند  و کسبه و بازاریان بوده اند که برای تقویت حوزه ها  و ترویج اسلام یار و یاور بوده اند .

آیت الله سید محمد امام  با تأکید بر اینکه خمس می تواند منجر به شفافیت مالی و اقتصادی حکومت اسلامی شود، بیان کرد: پرداخت مالیات اسلامی از جمله خمس و زکات موجب می شود تا افراد و مؤدیان با پرداخت به جا و به موقع به یاری حکومت اسلامی بپردازند. در این راستا موضوعات خود اظهاری مالیاتی و شفافیت مالیاتی در جامعه افزایش می یابد. شفافیت مالیاتی یکی از مهمترین مسایل مطرح در کشورهای دنیاست. زیرا در این صورت است که دولتها قادر به دریافت مالیات و چگونگی مصرف آن براساس نیازهای جامعه هستند و حکومت اسلامی نیز از این مساله مبرّا نیست. خداوند با واجب کردن خمس مسلمانان را موظف کرد تا با خود اظهاری مالی به حاکم جامعه اسلامی کمک کنند.

وی افزود : آیت الله سیستانی در این خصوص گفته است « اگر کسی خمس نداد  حق استفاده از حقوق خود را نخواهد داشت .»

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در بخش دوم از خطبه ی دوم به سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران اشاره کرد و اظهار داشت : شهید چمران پس از حوادث کردستان به تهران احضار شد و از سوی حضرت امام خمینی(ره) به سمت وزارت دفاع منصوب شد. او در سمت وزیر دفاع بیش از ۱۲۰۰۰ نفر را از ارتش پاکسازی کرد. وی پس از استعفای دولت موقت، به کار خود در وزارت دفاع ادامه داد و  در ۲۰ اردیبهشت ۱۳۵۹ چمران از سوی آیت‌الله خمینی(ره) به سمت مشاور شورای عالی دفاع ملی منصوب شد. اما با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ؛ به جبهه جنگ عزیمت نمود و ستاد جنگ‌های نامنظم را بنیان نهاد. ایجاد واحد مهندسی فعال برای ستاد جنگ‌های نامنظم یکی از این برنامه‌ها بود که به کمک آن، جاده‌های نظامی به‌سرعت در نقاط مختلف ساخته شد و با نصب پمپ‌های آب در کنار رود کارون و احداث یک کانال به طول حدود بیست کیلومتر و عرض یک متر در مدتی حدود یک ماه، آب کارون را به طرف تانک‌های عراقی روانه ساخت، به‌طوری‌که آن‌ها مجبور شدند چند کیلومتر عقب‌نشینی کنند و سدی بزرگ مقابل خود بسازند.

وی افزود : دکتر سهید مصطفی چمران که از محاصره ی تعدادی از یاران و رزمندگان ایرانی در سوسنگرد سخت برآشفته بود ؛ با فشار و تلاش فراوان خود و مقام معظم رهبری که آن موقع رئیس جمهور بود ، ارتش را آماده ساخت که برای نخستین بار دست به یک حمله خطرناک و نابرابر بزنند و خود نیز نیروهای مردمی و سپاه پاسداران را در کنار ارتش سازماندهی کرد تا با نظمی نو و شیوه‌ای جدید از جانب جاده ی اهواز ـ سوسنگرد به دشمن یورش ببرند. وی در نبردی که برای آزادسازی سوسنگرد درگرفته بود، به هدف منحرف کردن دشمن از آسیب رسانی به رزمندگان همراهش، به همراه دو تن از همراهانش به درگیری با چند تانک و نفربر پرداخت که ماحصل آن فرار نیروهای عراقی از صحنه نبرد بود در حالی که او تنها از ناحیه ران مجروح گردید و نیروهای او توانستند خود را به سوسنگرد برسانند؛ او با کامیون هیفائی که از دشمن به غنیمت گرفته بود خود را به بیمارستان رساند و بستری شد؛ اما بیش از یک شب در بیمارستان نماند و پس از آن به مقر ستاد جنگ‌های نامنظم رفت.

آیت الله سید محمد امام در تکمیل سخنان خود تصریح نمود : شهید دکتر مصطفی چمران دوباره در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ که برای «سرکشی، معرفی و توجیه» فرمانده ی جدید محور به جای «ایرج رستمی» به منطقه ی جنگی دهلاویه رفته بود، در خط مقدم نبرد، بر اثر اصابت ترکش خمپاره ی ۶۰ میلی متری دشمن از ناحیه ی پشت سر زخمی شد. کمک‌های اوّلیه بر روی او در بیمارستان سوسنگرد انجام گرفت و آمبولانس به اهواز شتافت ولی پیکر بی‌جان او به اهواز رسید و در همان روز به درجه ی رفیع شهادت نائل گردید .

امام جمعه ی شهرستان شوش در بخش سوم از خطبه ی دوم به سرنگونی گران ترین پهباد آمریکایی توسط نیرهای هوافضای سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت : سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی پس از تجاوز به فضای سرزمینی ایران در ساعت 4 بامداد بامداد روز پنجشنبه 30 خردادماه 1398مقابل منطقه ی کوه مبارک استان هرمزگان، خبری بود که به سرعت برصدر خبرگزاری های جهان قرار گرفت.این پهباد 220 میلیون دلاری معادل  4 فرورند هواپیمای مسافربری برای آمریکا ارزش داشت و رئیس جمهور آمریکا اصلا تصور نمی کرد که این پهباد توسط نیروهای ایرانی سرنگون گردد .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش افزود : سرنگونی این پهباد به حدی  برای آمریکا  مهم بود که بلافاصله تشکیل جلسه دادند و پس از بررسی جوانب بدون صدور بیانیه ، جلسه را خاتمه دادند  چون می دانند که به حریم ایران تجاوز کرده و به هشدارهای رادیویی نیروی هوافضای سپاه هیچ توجهی نکرده است « آمریکایی ها بدانند آب ، خاک و سرزمین  ما  خط قرمز ماست اگر بخواهند کوچکترین تعرضی حتی با سلاح هایی ارزشمندتر و قوی تر  داشته باشند ؛ مثل همین پهباد سرنگون می گردند .»

امام جمعه ی شهرستان شوش در بخش پایانی سخنان خود ضمن انتقاد به دیپلماسی ایران خاطر نشان نمود : جمهوری اسلامی ایران همانند مسائل اقتصادی  یک نقطه ی ضعف  به نام دیپلماسی دارد ، باید این برای ما یک تجربه  باشد که نقطه ضعف به دشمن ندهیم ؛ در حال حاضر ارتباطات  متناسب با این ملت شریف نیست ، در حالی که ما توانسته ایم علاوه بر برقراری امنیت در ایران ، امینت  سایر کشورها را نیز  تأمین نماییم و این موفقیت به برکت خون پاک و مقدس شهداست .

شایان ذکر است ، مرکز بهداشت شهرستان شوش همانند دو هفته ی گذشته  به صورت رایگان مباردت به تست فشارخون نمازگزارن نمود و علاوه بر آن مرکز اقامتی  درمان اعتیاد دانیال به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در دو بخش خواهران و برادران اقدام به برپایی ایستگاه مشاوره نمودند .

 



:: برچسب‌ها: "آخرین نماز جمعه ی "شهرستان شوش"در فصل بهار98"برگزار شد" ,
:: بازدید از این مطلب : 1145
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.